PORTUGAL

05.04 


Viimasel päeval saime kokku jälle Sandraga Rui Gràcio koolis. Võtsime osa ühest erivajadustega laste tunnist, kes tegid ettevalmistusi algavaks lihavõtte pühaks. Seejärel tutvustas meile Sandra täpsemalt nende kooli organiseerituse ja süsteemi poolt. Näitas ja selgitas ka erinevaid dokumente, mida õpetajad, direktorid ja ka tema oma töös kasutab. 
Sellega lõppes meie Erasmuse programmi raames Portugali kooli külastamine. Oli emotsionaalne, kuid positiivne hüvastijätt tuttavaks saadud õpetajate, õpilaste, direktori ja Sandraga. Olime ääretult tänulikud sellise võimaluse eest ja saadud suure informatsioonikoguse eest. 





04.04



Neljapäeval sättisime end taas koolipäevaga ühinema. Külastasime ja vaatlesime erinevate vanuaeastmete erinevaid tunde. Oli rohkem praktilise töö päev ja küsisime ja uurisime jooksvalt küsimusi. Meie teejuht Sandra viis meid tunnist tundi ja seletas samal, mis on käsil tundides. Oli tore päev ja saime jällegi palju kasulike teadmisi. 








03.04


Kolmapäev algas väga vara, et jõuda 8.30ks Pero de Pinheiro kooli juurde kogunemisele. Sealt algas õppereis Lissaboni, koos 3.-4.klassiga. Õppereisid toimuvad neil kord ühes perioodis. Kuna peale 4.klassi hakkavad lapsed õppima ka Portugali ajalugu, käiakse tutvumas ajalooliselt olulisemate paikade, monumentide ja teiste ehitistega.
Seekord külastati Portugali kuninga Fernando II laeva nimega Glória. Laev seisab nüüd restaureerituna Taguse jõel ja on kasutuses muuseumina. Õpilased käivad siin väga tihti ja neile teeb giid laeva tutvustuse ja koos lastega viib ka läbi näitemängu, mis oli väga vahva ja ka lastele väga lõbus, kuid õpetlik. 

























Peale seda sõitsime Santa Maria de Belem kirikusse, mis on pühendatud Portugali meremeestele ja maadeavastajatele. Kunagised avastusretked said just selle kiriku eest jõest alguse. Lapsed said kirikuga tutvumise ajaks kõrvaklapid, millest kõlas selle koha ajalugu seletav tekst. 

























Sellega õpperetk lõppeski kell 15. Meie aga liikusime edasi tutvuma ka veel imelise Lissaboni linnaga, meie tore teejuht näitas meile tema arust ilusamad ja olulisemad kohad nagu Santo Antonio kirik ja Praça do Comércio plats. 














Seejärel sõitsime rongiga tagasi oma Sintra linnakese ja lõpetasime selle pika toreda päeva ja panime end valmis uueks koolipäevaks. 



02.04


Teisel päeval saime jälle kokku Rui Grácio koolimajas. Seal alustati kooli tutvustamist ja kõige 
seonduvaga tutvustamist. Põhjalik ülevaade erivajadustega laste õppekavast ja neile vajaminevatest 
Ldokumentidest ning õppematerjalidest. Veetsime aega tundides, mis oli väga põnev ja kasulik. Tegime koos erivajadustega lastega kaasa praktilisi ülesandeid. Seekord oli selleks lähenevate lihavõtete puhul suhkrumandlite valmistamine ja nende pakendamine müümiseks. 
Samal päeval külastasime ka mitmeid tava klasside tunde. Muusikaõpetuses tegid lapsed meile uhkeid etteasteid, vaatasime kehalise kasvatuse tundi ja matemaatikat.












Seejärel suundusime lõunale, mis siin kestab tunnike. Kord nädalas, teisipäeviti, lähevad kogu selle kooli õpetajad koos lõunale, mis oli ääretult mõnus ja tore. Jagatakse muljeid, tehakse nalja ja süüakse head ja paremat.
Peale seda läksime teise kooli, mis on selle piirkonna suurim ja uhkeim, tähistama rahvusvahelist autistide päeva. Seal algas ringkäik laste tööde näitusega ja sealsete tööde arutlusega. Käimas oli ka laste tööde laat. Seejärel suundusime suurele ringkäigule ja uurisime klassiruume, puhkrruume ja tunde. Saime osa ka tunnist, kus lapsevanemad koos oma erivajadustega lastega tegid koos praktilisi ülesndeid. Ning lõpetati uhke üritus ühise söömajaga. Kõik kokku oli äärmiselt ilus üritus.















01.04


Esmaspäeva hommikul alustasime tutvumist koolide kompleksiga, mille nimi on Agrupameto de Escolas Latias. Toimus ka esmakohtumine Sandraga, kes on selle kooli kogukonna president ja tema sai meile teejuhiks koolides terve nädala. Esimene kool külastamiseks, Rui Grácio, on ühtalsi ka selle kompleksi suurim. Siin anti meile ülevaade üldharidussüsteemist Portugalis. Astmeliselt jaotuvad koolid eelkooliks (3-5 a lapsed), põhikooliks (kolmeastmeline, 9 a kokku), keskkool (3 aastat) ja kõrgkool (polütehnikumid ja ülikoolid). Kohustus käia koolis kehtib põhikoolis ehk 6.-15.eluaastani. Üldharidus on riigis tasuta, va erakoolides. 








Päeva teine pool viis meid Pero Pinheiro kooli, kus on koos nii lasteaed kui ka algkool (1.-6.klass). Käisime uudistamas erinevaid tunde ning õpiruume ja jäime pikemalt vaatlema matemaatika tundi, kus üheaegselt õppisid lapsed just neile määratud tasemel.








Sellega lõppes esimene päev koolis ja jõudsime hotelli kell 16.30. Siis saime natuke tutvust teha 
ümbritseva romantilise Sintra linnaga ja oligi aeg end välja puhata uueks päevaks. 









Karin ja Liiga-Maija Portugalis


Meie tegevused Erasmus+ KA1 töövarjutamise projektis 01.04-05.04 Portugalis

31.03


Meie teekond Portugali algab Põlvast varahommikul. Tallinnast väljub lennuk Helsingisse, kus saime veeta päeval aega lennujaama lähedal asuvas suures ostukeskuses. Õhtul sättisime end lennule, mis meid umbes nelja tunniga Lissaboni lennujaama rõõmsalt toimetas. 
Oma ajutisse koju Portugalis jõudsime öösel ja vajusime väsinuna, kuid järgmise päeva ootusärevuses, voodisse.





            












Eelinfo Portugali haridussüsteemi kohta.



           Hariduse kui ka teaduse riikliku koordineerimisega tegeleb Portugalis haridus- ja teadusministeerium.
           Portugal on kõrge kirjaoskusega maa, kirjaoskuse tase riigis on 96%.
           Portugali haridussüsteemi astmed on eelkool (3-5 aastased), põhikool (kolmeastmeline, kokku 9
           aastat), keskkool (3 aastat) ja kõrgkool (ülikoolid ja polütehnikumid). Üldharidus on riigis tasuta va
           erakoolid, koolikohustus kehtib põhikoolis 6. -15. aastani. pooled Portugali keskkooliõpilastest                    omandavad kutsekeskharidust. Üle 35% 20-aastastest portugallastest õpib mõnes kõrgkoolis.                      Õppekeeleks on portugali keel, üha enam pakutakse võimalust õppida rohkem inglise keelt.

           Koolides on oluline sõbralik ja positiivne õhkkond. Tähtsaks peetakse kõikide huvigruppide                          koostööd, töötajad arvestavad laste arvamusega, juhtkond arvestab õpetajate ja teiste töötajate                    arvamusega. Kooli juhtimissüsteem on väga läbipaistev ja otsused teeb kooli president, kes arvestab              kõigi huvigruppidega. Akadeemiliste tulemuste kõrval peetakse väga oluliseks lapse õnnelikuks                      olemist.
           Rakendatakse kaasava hariduse põhimõtet - kõik lapsed õpivad tavakoolis.


Meie tegevused Erasmus+ KA1 töövarjutamise projektis 2017-2019. aastal


1.-5.aprillil 2019 on õpetaja Karin ja Liiga-Maija Portugalis. Nad on uusi oskusi ja ideid omandamas koolis, mille nimi on  Agrupamento De Escolas De Lapias (kooli veebileht http://www.agrupamento-lapias.pt/ ). Ilusat õppimise aega!


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar